4/11/2012

Vallomás

Sokan kérdeztek mi az én titkom, hogyan adtam le az eddigi kg-at, koplalok, éhezem, mit csinálok, na ez egy kicsit elgondolkodtatott...... Igazábol én nem vagyok egy kovetendo példa, nem tudok beszélni nagy lemondásokrol, ételek kiiktatásárol, stb. 
Amirol tudnék beszélni, hát az talán a gasztronomia lenne, lehet ilyen blogot kellett volna inditanom !? :D
Imádok sutni, fozni, kostolni, élvezem az ételt, ha ideges vagyok, stresszes eszem ...... vagyis javitom mostmár nem vagyok érzelmi evo (annyira) inkább sutit sutok ilyenkor, de amire kész lenyugszom és már nem is kivánom (a szomszédok, barátok és a család nagy oromére :) )

A változás tavaly nyáron indult a kikoltozésem után egy honappal kb, elotte zuros 3 honap volt az éltembe, és végre a párommal lehettem ujra, megnyugodtam , és ettem. Éreztem én, hogy ez már nem annyira jo irányba megy és a mérleg is bebizonyitotta ( 83.330 ...horrrorrrr a kobon :( ). Akkor jott a spinning, és az ezzel járo vegyunk ruhát az orákra..... a boltba elsirtam magam konkrátan. Na és itt jott az igazi elhatározás...

Nem mondtam le semmirol, eljártam az orákra, sétáltam. 1 honap mulva 1 honap szunet kovetkezett, fiesta sorozatok jottek, erre az idore a kondi is bezárt. Hiába a spanyolok tudnak élni :D
Mi is éltunk átvettuk a ritmust toluk, volt itt mojito, éjjel pizza, bárok, istenibbnél istenibb tapasok. 
Megjegyzem itt a jobb éttermek este 8,9,10 elott ki sem nyitnak! Ezalatt a testmozgás norbi duci tréningre és sétára korlátozodott. És láss csodát a kg-k mentek mentek, no nem fogytam gyorsan, de visszanézve az eredményieimet (az osszes mérlegelés papirt amit kinyomtat a patikai gép megtartottam) stabilan meg volt a havi 2kg, mindig!

Sokáig maradt még a spinning és a séta, 1,5 honapja futok és edzem mellé. Meg most tényleg igyekszem fogyizni, hogy letudjam a maradékot :)

Elnézem a spanyolokat, csinosak és kortalanok, valaki 10 évet is letagadhatna. Nincs annyi elhizott ember, és gyerek sem. Itt az iskolában is tudatosan nevelik a gyerekeket erre, étrendet adnak a szulonek, abbol válogathat, hogy mit csomagol majd neki, a tanszereknél is lista van, igy nincsenek akkora társadalmi kulonbségek, ami jo! Igen kifejezetten jo, mert nincs cukortol, chipstol roskadozo sulibufé sem.

Kicsit elkalandoztam, de a lényeg amit ellestem és alkalmazok is:

  • sokkal tobb halat eszem, mint otthon és rákot is, a ráknak kifejezetten alacsony a kcal tartalma!
  • kevesebb kenyeret eszem, de minden félét, itt ha felszeleteltetem a péknél a kenyeret vékonyabb szeletekre szeli, mint mi magyarok otthon, a bárokban is ilyen kenyeret kinálnak
  • tapas, imádom:) kenyér, sonka, chorizo, tortilla, rákok, rengeteg minden van, a kenyeret meglocsolják mindig olivaolajjal, azt mondják az emésztés miatt
  • sok saláta félét, rengeteg zoldséget, gyumolcsot esznek, jelentem én is, és nagyrészét a piacon vásárolom meg, régen mindig a bevásárlokozpontokban tettem ezt, de a piaci olcsobb és izletesebb is
  • a reggelim nagyon egyszeru, ilyenkor nem eszem kenyeret, csak hétvégente (régen rengeteg kenyeret meg tudtam enni), mert 11 re megyek spinningre és teli gyomorral, nem lenne jo vége
  • tésztábol is minden félét eszem, de már tobbségben van a durum, és a teljes kiorlésu
  • joghurtba általába a cukormenteset választom, no persze szoktam pudingféléket is enni
  • a kenyeret nem vajazom, az étel mellé sokszor eszem salátát, savanyuságot, zoldséget
  • nem iszom cukros uditot
  • a minikre váltottam a nasinál, mini fánk,  mini csoki, igy nem tunnek el tábla számra a csokik mint régen
  • rengeteg vizet iszom (régen iszonyat keveset ittam)
  • séta... itt mindenki sétál, idos párok, egész nagy családok is egyutt ...papa, mama, gyerekek, anya, apa, és csak beszélgetnek, beszélgetnek, és nem is  látsz annyi nyomoruságot az emberi arcokon mint otthon
  • kisebb adagokat eszem
most egyenlore ennyi jutott eszembe, majd még kiegészitgetem :)

Nekem nem valok a diéták, nem vagyok elég eros, hogy mindig mindenrol lemondjak. De a mostani életvitelemnek koszonhetoen, igenis fogyok, boldog vagyok, kiegyensulyozott, nincsenek falási rohamaim, nincs tobb jojo, a sportnak koszonhetoen napi szinten ki tudok kapcsolni, formálodom. 

A fogyi versenynél azonban vissza vettem a kenyérbol, és igyekszem betartani, hogy bebizonyitsam, hogy ez is megy.

Rátok fogyisokra, blogosokra nagyon felnézek, hogy mennyi mindenrol le tudtok mondani, mi mindent megtesztek az alakotokért. Van mit tanulnom ám toletek :) És koszonom a sok eddigi biztatást, jo tanácsot, tippet, remélem a lelombozo bejegyzésem után azért ez nem fog változni :)

No comments:

Post a Comment